Det er væsentligt at en opgave og målet er klart defineret fra start, men også væsentligt at det ikke bliver en begrænsning i den kreative proces som database udvikling også er. Et normalt forløb indeholder:
- Indledende møde hvor vi gerne demonterer vores arbejdsmetoder, og viser løsninger frem. Men allervigtigst er det at vi lytte til kundes ønsker, spørge ind, afklare, og også hjælpe med at stille de spørgsmål som kunden måske ikke var klar over ,at de skulle stille.
Altsammen for at give os en god forståelse for hvilken virksomhed vi sidder sammen med, hvilke værdier man lægger vægt på samt hvilke historie virksomheden har. - Herefter kommer vi med et dækkede tilbud/oplæg hvor vi sikre os at forventningerne er afstemt, så i får det optimale system.
- Udviklingen starter med et eller flere detail møder hvor vi i detaljen afklare løsning og model. Herefter færdiggør vi systemet arkitektur, laver en projektplan og hvorefter starter selve udviklingen.
Vi udvikler løsninger byggende på vores mange modeller, men også løsninger hvor alt er kunde tilpasset, herunder også design. - Der vil i hele udviklingsperioden være en tæt dialog mellem kunde og os, hvor der også vil være løbende test udgaver som kunden kan teste.
- Næste skridt er at sætte systemet i rigtig test, hvor flere medarbejdere kan deltager i test af løsningen, inden endelig frigivelse. Systemet rettes løbende ind på baggrund af disse test´s, så den endelige løsning står helt skarpt ,når den bliver frigivet til brug i virksomheden.
- Vores systemer dokumenteres altid, herunder levere vi efter aftale også video klip der nemt forklare en funktion, da en undervisnings video ofte siger mere en tykke manualer.
- Vores systemer er kendetegnet ved at de altid er udviklet ud fra principper der gør, at man efterfølgen frit kan få systemet udvidet med nye funktioner i takt med at nye behov opstår.
Agile udvikling er kendetegnet ved disse grundlæggende værdier:
- Individer og interaktioner frem for processer og værktøjer
- Fungerende software frem for omfattende dokumentation
- Kundesamarbejde frem for kontraktforhandling
- Reaktion på ændringer frem for at følge en plan